Vintern kom sent i år..... men inte lika sent som SL

men vintern kändes onödig, när den nu kom. Visst har det varit skönt att slippa snö, is och kyla, men det har dessvärre känts helt onaturlig.

SL, SL gamle vän, för att nu travestera en gammal visa. SL, förresten vad står det för numera? Sen Leverans? Ständig Långväntan? Eller kanske bara Sakta Lunk!
Har inte bokfört vartenda tillfälle, men under en period på 87 dagar noterade jag mina T-baneresor. I alla fall de flesta. Åker de flesta dar i veckan, mest under tider mellan 08.45 - 17.30, men även andra tider förekommer. Likaså åker jag blå linjen oftare än de andra, men alla linjer har frekventerats. Jag har noterat 184 resor och vid 57 tillfällen har det förekommit förseningar på mer än 3 minuter eller så har turen varit inställd helt och hållet. Vilket som gällt har ibland varit oklart, eftersom ingen information givits!
Kankse dags att byta namn till det gamla SS (= Sunkig Service).

I morgon är det den tredje, och rimligtvis sista kavartsfinalen i Innebandy-SM, sen väntar förmodligen Storvreta i semi, för inte kan väl Caperio/Täby skrälla igen?

Ur led är tiden
årstider kommer och går
på helt fel tider


Bappe

Kommentarer
Postat av: Isabella

Schysst sida du har! Har du designat den själv? Om inte, var hittar man isåfall designen du använder? Tack :)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback