Sol, kyla och en fantstisk föreställning

Ännu en långhelg är över. Med sol, tidvis, med kalla vindar, med en avskedsfest med trevliga och tyvärr flyttande grannar och med en knapp men dock seger i svenska cupen i fotboll.

Det bästa med helgen var i alla fall Fria Pros:s Vysotskijföreställning på Scalateatern! Vysotskij har varit en favorit i ett antal år, trots att jag inte förstår vad han sjunger, men känslorna hörs, rör och berör. Ibland t o m förför!
Som sagt, en fantastisk föreställning och en makalöst entusiastisk publik. Precis som med Brel tidigare i år, ska jag se den igen, den här gången med Sjusovaren. Är helt övertygad om att han kommer att uppskatta den!

AIK Innebandy rivstartar Silly season med förvärven av Ulf Hallstensson och Fredrik Djurling.
Ulf har jag pratat med några gånger under hans tid som landslagscoach. En öppen, trevlig´, småfinurlig och kunnig man. Välkommen Ulf! Och, naturligtvis, du också Fredrik.

Värmen är långsamt på väg tillbaka. Den här gången får den gärna stanna! Om en månad möter jag, Sjusovaren och hans kompis Rasmus sommaren(?) i Köpenhamn.

Vindarna blåser
växterna följer smidigt
vindarna vänder
(En Vysotskij-inspirerad haiku!)

Bappe

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback