Glädje, bekymmer och diverse smått och gott

BP på Stadion. Det ger inga positiva vibbar. OK, vi vinner (förstås?), men det kostar. För två år sen 3 poäng och Pärtan Karlsson borta hela säsongen p gr a arnbrott. Nu 3 poäng och Miran Burgic borta resten av säsongen. Aldrig mera Stadion! I alla fall inte mot BP. Grimsta - here we come. Om nu BP klarar sig kvar, vilket jag ju tippat!

Vädret svänger. Den första halvleken i lördags blev halvfrusen och småruggig. Sen, i den andra, kom solen och plötsligt var det skönt och behagligt. Det svänger snabbt.

Inte bara vädret svänger. Djurgården förlorar mot GAIS! Men så har det sett ut så här långt i serien. Inget lag verkar helt stabilt, överraskningarna duggar tätt.

Mitten av maj och mitt tillfälliga gästspel på gamla jobbet blir längre och längre. Jag kanske borde gå med i PRO eller något.....?
Nej. Det känns ändå helt OK, men det kräver mer planering för det jag gör och vill göra för övrigt. Gammal man gör så gott han kan....

Om drygt två veckor blir det en försommarhelg i Köpenhamn. Skulle kanske värma upp med en Gammeldansk och lite Aalborgs jubileum. Har danskarna något bra mörkt öl? Spelar ingen roll, ölutbudet brukar vara bra ändå. Smörrebröd ser jag fram emot - och wienerbröden.

Det har varit dåligt med vän- och släktkontakter en tid. Tiden räcker på något sätt inte till. Det ska bli bättre..... Fast ännu är det mer en förhoppning och viljedeklaration än ett löfte. Bara så ni vet, barn, barnbarn, Karin & Lasse, Madde & Nicke m fl. Ja, Puck också....

Annars blir det bättre och bättre med ökat ljus och värme. Humöret stiger proportionellt medl dagsljusets ökning.

Såg "Sin city" häromdagen. Serietidning på film. Inte mycket till story men en härlig och fascinerande grafisk iscensättning. Dessutom med en (osannolikt brutal) humor och färgsättning, som var svår att inte njuta av. Trodde nog innan att jag skulle tröttna efter en 10-15 minuter. Så blev det nu inte.

Sin Haiku
Livets mörka drag
trivs ej i ljusa färger
eller i svartvitt

Bappe

Kommentarer
Postat av: Anonym

Vad roligt...


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback