Solen lyser

Ja, lyser och lyser... sanningen är väl att den tittar fram lite emellanåt. Ändå, den lyser upp och den väcker förväntningarna.
Annars är det en kluven tid på året. Man växlar mellan inomhussporter som innebandy och handboll och vänskapsmatcher i fotboll utomhus. Vinter eller vår? Tja, det beror på var man befinner sig.

I början av juni blir det en långhelg i Köpenhamn och Sjusovaren och dessutom hans kompis Rasmus. Hotellet ligger nära Tivoli, vilket var ett krav/en förhoppning från två av oss. För min del tittade jag mer på vad hotellet hade att erbjuda. Nej, inte alkohol- eller matmässigt, men Internetuppkoppling t ex! Önskemål och värderingar försskjuts i livet. Fast smörrebröd och Aalborgs jubileum är inte heller fel!

I morgon är det ingen träning i Solnahallen. Varför? Jo, Jerry Lee Lewis spelar där! Jerry Lee Lewis i Solnahallen!? Hade det ens varit tänkbart 1957-61 eller ens under hans countryperiod i slutet av 60-talet och 70-talet. Gamla hjältar hamnar så småningom på estradernas bakgator. Ja, inte Stones, Dylan eller Neil Young förstås, men många, många andra. Och - nej - jag ska inte gå. De sentida snuttar man sett av honom på senare år
 har inte väckt någon längtan. Precis som jag inte klär mig i löpardess och försöker göra ett snyggt 400-meterslopp. Vissa minnen ska inte upprepas, det blir så lätt fel.

Hjältar dör inte
de bara tappar gnistan
utan att förstå

Bappe

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback