Nu ljusnar det - mest överallt

När jag efter frukosten gick ut på balkongen i går morse kände jag att nu är våren här. Nej det var inte för att solen var framme och faktiskt värmde, inte heller för att snö och is i stort sett var helt borta, utan det var något annat som gav vårkänslan. Det tog en liten stund, men sen klarnade det: ljuden. Den tystnad som kyla och mörker för med sig var över. Från lekparken 50 meter bort hördes pratande och skrattande småbarn, som gungade och lekte. Ytterligare 30 meter bort spelade 7-8-åriga killar fotboll med de ljud det innebär. Det är några månader sen, men nu är mörkret, kylan och tystnaden på tillbakagång. Visst kan det komma ett tillfälligt bakslag, men våren är på väg....

Även AIK firar våren. I går 5-0 mot Brommapojkarna i en träningsmatch. BP var ju obesegrade dittills. Jag tror att de ska kunna klara sig kvar i Allsvenskan, mycket tack vare den kommande serieomläggningen. I år åker bara ett lag ur. Ta chansen nu, BP!
Idag vann vi två viktiga matcher i innebandy resp handboll.
Helgen har varit lyckad på alla sätt. Vi hann till och med ett besök på Liljevalchs. En del riktigt sevärt och roligt, men en del kändes rätt mycket deja-vu.

Jag jobbar fyra dar den här veckan. Två besök i Solnahallen blir det också. På torsdag då vi har första kvartsfinalen i innebandy mot Caperio/Täby och på söndag handboll mot Mantorp. Seger där och den allsvenska platsen är i praktiken klar!

Bappe

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback