Jobb och kyla

Har varit inne och jobbat ganska mycket de senaste veckorna och ytterligare en tid framöver. Många som ringer om förändringarna i facket och A-kassan. Ibland blir man förvånad över människors omedvetenhet och brist på kännedom om samhället och de förändringar som politiska maktskiften innebär.
Finns det verkligen de som tror att politiska beslut inte påverkar samhället och omvärlden?

Kan inte påstå att jag uppskattar den vita kylan. Men den känns ändå mer naturlig så här års än kalgröna stormar. Fast vintern behöver inte bli lång! Hellre en två veckors maktuppvisning än två-tre månaders halvhjärtade spel för galleriet.

Var i Eskilstuna förra veckan. Handboll, 74 mål på 60 minuter och inte ens effektiv speltid! Fast förlust - Eskil slog AIK med 38-36. Tog - eller snarare tänkte ta - en promenad i Eskilstuna före matchen. Spelarna behöver värma upp innan, men det gör inte jag. För mig räcker det med 20-25 sekunders fingeruppmjukning före matchen.
Promenaden blev inte så lång. Helt plötsligt, och överraskande, fann jag mig stående framför Grappa Bar och det gick ju inte att motstå. Jag gick in och blev kvar med ett glas rött och en café correto. Eskilstuna är en kulturstad i hemlighet.

I söndags var det innebandy i Solnahallen. Klar vinst mot ett annat topplag, Dalen. Ibland vinner man och ibland förlorar man.
I kväll är det handboll igen, fast hemmamatch. Solnahallen - here I come. Again!

Fotbollen har jag inte kunnat se något av än beroende på jobbet. Fast det är gott om tid innan allvaret börjar.

Så haikun:

snön lägger täcket
över alla de fotspår
sommarn lockat fram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback