Plötsligt är dagen ljus...

Efter flera dagars regn, fukt och kyla, spricker molntäcket upp. T o m  solen syns, eller åtminstone en blek och avlägsen avbild.
Julen närmar sig. Då får även en pensionär vara ledig. Julafton blir ovanligt stillsam.... kanske. Sen på juldagen kommar Emilia hem från sexveckorsresan i Thailand. Ska bli ritkigt skönt att träffa henne igen. Topa flyttar hem igen då, förstås. Han är faktiskt hemma ett par dar just nu. Kanske för att vänja sig så sakteliga.
Förkylningen verkar ha släppt sitt grepp helt. Tack och lov. Det är mycket ändå så här års. Julfest på fredag, Trosa Sjökrog på lördag ger en utmattad söndag.... Such is life.

Tomten smyger in
med förvirrade ögon
hittar inga barn

Kommentarer
Postat av: Eva

jag kan se solen! :) men ack så kallt de e:P

Postat av: Anonym

Vill du vara med och bloggtävla?
Du har chans att vinna en Ipod nano samt mp4-spelare och biobiljetter.
http://sjukdom.blogg.se/1197118686_jultvling_vinn_ipod_n.html

2007-12-12 @ 12:09:57
Postat av: Sjusovaren

Jag vill poängtera en sak.

Från och med oktober har jag snittat ca 4,5 inlägg i månaden. Du har snittat ungefär 2.

Och du klagar på att jag inte skriver? :o

2007-12-13 @ 22:52:07
URL: http://sjusovaren.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback