Fotboll, innebandy och höst

Visst kändes det snöpligt när Fredrik Björcks långa inkast nicktouchades över Daniel Örlund och in i mål. Med bara sekunder kvar kvitterade Helsingborg. Tungt
Lite tidigare på eftermiddagen hade AIK programenligt slagit Falun i innebandy. Fast först i sudden death! Falun gjorde sina tre mål under ordinarie tid i numerärt överläge. Vi gjorde inget mål med en mer på banan! Överraskande och oroväckande.
Den djävla förkylningen vill inte släppa greppet. Jag hostar och snorar och blir snabbt trött. Det räcker nu!

Det roligaste i fotboen var att se Gabi Özkan och Pierre Bengtsson (20 resp 18 år gamla) tillsammans på mittfältet under sista kvarten med Wilton Figueiredo som stabilisator mellan sig. Där kom ett sus från framtiden. Och den ser lovande ut.
Det borde inte vara i år vi tar fotbollsguld, men chansen finns fortfarande. Det är väl först nästa år vi borde vara med och konkurrera. Visst är det kul, men fotbolsmässigt gär det att göra en del, även om tränartrojkan nått förbluffande långt redan,

Höstdagen är vacker utanför, solig och klar. Jag har bara upplevt den från balkongen och mer blir det inte i dag.

Jonathan skrev, i min frånvaro, matchreportaget på www.aik.se och gjorde det bra, mycket bra. Men det visste jag att det skulle bli. Han kanske ska fortsätta att ta referaten, så kan jag skriva annat runt matchen.

Fast just nu vill jag egentligen bara bli av med hosta, snuva och trötthet!

Harebra
Bappe

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback