Snart åker vi....

...Topa och jag. Det ska bli intressant att se vilka skillnaderna är mellan Prag, Tjeckien och det jag minns från Prag, Tjeckoslovakien. Både yttre och inre skillnader. Jag tyckte mycket om Prag, inte minst den gamla, historiska staden. Den inre skillnaden borde ha förändrats mest. Människors avvaktande sätt, rädslan hos många att vara öppna.
Har tittat på tekniska lösningar och bloggmöjligheter och det ser kärvt ut - fast det kan ju finnas Internetcaféer i dagens Prag! Vi får se.

Fast först ska vi ta oss igenom Emilias studentmottagning. Allt utom regn och blåst är välkommen. Nej. förresten, lägg till snö också!

Den lediga dagen i går blev inte så ledig som jag tänkt, men några timmar på förmiddagen blev det. I helgen kommer mormor och morfar från Karlstad på besök. Det är alltid trevligt att ha dem här. (Till er som sitter och räknar på ålder: nej, inte min mormor och morfar, mina två yngstas. Så det handlar inte om ett värmländskt par i 120-130-årsåldern.)

Pragtipsen har inte precis strömmat in! Men några har det kommit, tack för dem!


Tre tidiga morgnar i samma vecka är 2½ för mycket, ävne om skillnaden bara är 30-60 minuter känns det!


Bappe


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback