Lidköping

Vi har varit i Lidköping förut men då som dagsutflykt. Den här gången övernattade vi på Stadshotellet. Delar av sällskapet gjorde ett operabesök på Läckö slott på onsdagskvällen, men Topa och jag föredrog boule.
Det blev en härlig kväll, mycket tack vare den trevliga och hjälpsamma kvinnliga taxichaufför, som gratis körde mig till Stadsparken och visade den utmärkta bollplanen där. Ett stort tack till henne! Det är såna människor som gör att man minns vissa städer med större glädje än andra.
Några timmars boule blev det på kvällen på den bästa bana  jag spelat på på länge. Sen avslutade Topa och jag kvällen på Stadshotellets uteveranda i behaglig sommarskymning och -värme.
Torsdagen blev en bilresedag, fast vi började med en tur till Läckö, såg på slottet och köpte med rökt fisk hem.
Lidköping är väl värt ett besök! Och Stadshotellet var bekvämt och trevligt.

Kommentarer
Postat av: morsan1337

Vad roligt!
Boule är kul, ni är härmed utmanade att komma ut på vårat gärde och grilla och boulas :) kram på dig !

Postat av: Robert

Ja Lidköping är en fin stad, kul att du gilla den :)

2006-08-19 @ 12:03:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback