Hösten utmanar sommaren

Nu börjar hösten visa musklerna. Kanske är det riktigare att säga att hösten pissar på sommaren! Så var det i går. I dag verkar han (den?) mest samla vatten i väntan på en ny attack. Vi vet ju att den kommer.

Vattnet i Karlbergskanalen står  högre än på bra länge. Min sommar vart tog du vägen?

Fast, det har varit en härlig sommar och nu har handboll och innebandy kommit en bit in i försäsongen, så de grymma höstattackerna kommer inte oväntat.
Solen försöker hitta luckor i de täta och ofta mörka molnmassorna och lyckas emellanåt. Men det är inte på riktigt! Den vill bara säga: hej så länge, jag kommer tillbaka.

Den här veckan jobbar jag fyra dagar. På tre olika platser. Sen blir det (?) lite lugnare och jag kan återgå till det jag egentligen valt att göra.
Eller kan jag det? Vi har startat en flyttcirkus hemma, där tre rum ska tömmas och fyllas när innehavare och funktion byter plats. Kul? Nja, tveksamt. Men nyttigt! Man hittar sånt man letat efter sen våren 2001. Dessvärre hittar man också sånt man trodde man slängde för 7-8 år sen. Nu är det borta!

I förrgår, före vattenattacken, spelade vi boule på kvällen. Lite ringrostiga alla tre. Det blev bara en match. Jodå, vi hade orkat flera och det regnade inte. Det var inte ens kallt. Men mörkret föll snabbt. Det är mycket man förtränger efter några månaders sol, värme och ljusa kvällar.

Mörkrets furste stiger ned..... fast kanske är det bra med ett fursteombyte då och då.

Bappe

Kommentarer
Postat av: morsan1337

ni får inte glömma att kika förbi här innan sommaren tar helt slut.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback