Nu börjar VM!

I stort sett är blåbären. inklusive Sverige, borta. Kvaliteten och tempot ökar, men också hårdheten. Portugal - Holland blev ju en märklig tillställning med en domare som svettades så kopiöst att han den sista halvtimmen inte verkade se någonting. Men blåsa kunde han. Spelkänsla och  -förståelse fanns det mindre av. Hans fingerfärdighet när det gällde att trolla fram kort, måste få till och med Joe Labero att blekna av avund.
Heitingas insats var spelförstörelse av det monumentala slaget. Vad tänkte han, när han vid nedkastet efter en skadeavblåsning, i stället för att spela bollen till Portugal, som haft bollen vid avblåsningen, satte full fart med bollen mot Portugals mål. Snacka om att bädda för bråk. Hollands ledning borde ta ett allvarligt samtal med honom om fair play alternativt låta honom få mogna till i några år, innan han spelar i landslaget igen!
Där var det nära allmänt slagsmål!

Sverige då? Ja, de gjorde vad man kunde begära. Fast inte på något kul eller vackert sätt. De kämpade och de flesta försökte. Bara Lagerbäck verkade nöjd. Fast man undrar vad han är nöjd med.
De allra flesta fotbollskrönikörerna i dagspressen verkar vara överens om att Lagerbäck bör avgå. Även om det känns lite märkligt, håller jag med dem!

Jag har alltid gillat både Portugal och Holland, så för min del var det tråkigt att de skulle mötas redan i åttondelen. Det ser svårt ut, men jag hoppas på åtminstone en semifinal för Portugal. Fast lätt blir det inte. Dessutom kommer jag, för första gången att hålla en tumme för USA. Italien är Sverige, fast två klasser ovanför.

Bappe

Kommentarer
Postat av: madde

Nä lagerbäck ska INTE avgå.

Postat av: Joppa

Vi kan alltid skänka Lagerbäck till England... blir du nöjd då, 'Morsan'? ;)

2006-07-03 @ 21:08:56
Postat av: Morsan 1337

Nej tack såå bra är han inte ;))

2006-07-05 @ 20:42:35
URL: http://[email protected]

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback